¡¡¡¡¡Paseo Manabi!!!!!

Op maandagochtend zijn we naar Portoviejo vertrokken, het was een vrij lange weg een uur of drie denk ik. Toen we aan kwamen zaten we met alle exchangestudenten in een hotel in Portoviejo. We zaten met zijn vieren op een kamer. Annabel, Nynne, Christina en ik, dat was wel gezellig.
´s Avonds zijn we uit eten geweest en heb ik met Fleur een heleboel bij gepraat dat was wel leuk in het Nederlands.

00010013

Op dinsdag zijn we naar het strand gegaan. Het strand van Canoa. Dat was super. We hadden met vijf mensen een eigen huisje en we konden zo naar het strand toe lopen en de zee in. Ook hadden we daar een zwembad.

000200030004

We gingen daar op het strand beach-volleyball wedstrijd spelen en voetbalwedstrijd. Wij, de mensen van Gyauaquil, hadden alles verloren behalve de eerste helft van de voetbalwedstrijd, daar waren we zo trots op. We deden ook nog meer rare spellen zoals aardappelzaklopen en met een lepel in je mond en met een ei erop lopen en meer rare races. We hadden echt super veel lol.
000800560054

00400007

Ik ben op het strand zelfs verbrand. Op mijn neus en mijn schouders. Dat gebeurt toch niet vaak, maar de zon is hier natuurlijk wel wat sterker. Er waren een heleboel mensen die verbrand waren. Nog vele malen erger dan ik. De oceaan is hier ook super hele hoge en sterke golfen. Het was geweldig.

004300050011

Op woensdag zijn we nog even op het strand geweest en hebben we de finales gespeeld. En nog gezwommen. Het was echt heerlijk. Later die middag zijn we terug gegaan naar Portoviejo. We zijn met de boot over gegaan van San Visente naar Bahia.
0013a0014

Even na Bahia hebben we een dierentuintje bezocht. Er waren een hoop duiven en kippen en pauwen het was dus meer een kinderboerderij. Er was zelfs een zwart witte koe! Ook mochten we een van de hokken binnen om de herten die daar liepen te zien. Dat was ook lachen. We hadden aan de andere kant van het parkje een hele berg opgeklommen en later een heleboel trappen en we hadden echt een geweldig uitzicht.
01030098

‘s Avonds hadden we een rotary etentje zeg maar. Alle exchangestudenten waren uitgenodigd in de rotaryclub van Portoviejo. Er waren een paar dansen voor ons.We kozen een koningin van de trip. Degene met het meeste applaus was de winnaar. Het enige meisje uit Japan had gewonnen. En we hadden zo ons best gedaan voor Nederland met zijn drieën. Helaas!

010901140116

Later die avond moesten we iets laten zien over Nederland. Iedereen over zijn eigen land. Wij waren dus met vier Nederlanders en we hadden bedacht dat we eerst binnen zouden lopen en het eerste couplet van het Wilhelmus gingen zingen. In het midden gingen we onze zelfgemaakte nep joints roken. Echt iedereen lag slap van het lachen. Dat was wel heel leuk. De rest van de week stonden we dus bekend als een Nederlander met het gebaar van roken. Daarna gingen we een Nederlands landschap uitbeelden dat was ook heel grappig. We hadden twee mensen als een molen met vier armen als wieken en een meisje was een koe en ik was een schaatser en een fietser. We sloten af met een polonaise en het zingen van hup Holland hup!! We trokken ook mensen uit het publiek mee. Het wat heel leuk en we kregen een hoop leuke reacties.
01340135

Veel andere acts bestonden uit een liedje zingen omdat ze met teveel of te weinig waren. Later die avond hebben we nog gedanst en tegen tweeën zijn we terug naar het hotel gegaan. Om drie uur ging ik eindelijk naar bed.
Donderdagochtend was er om zeven uur ontbijt. Dat is echt te vroeg maar het werd ook een drukke dag.
We hebben eerst een groepsfoto gemaakt.
0142

Later werden we in een parade gezet en moesten we mee lopen in de stoet de vlaggen mee enzo. Wij de vier Nederlanders gingen zo hard mogelijk Nederlandse meezingers zingen. Dat was echt lachen. Heel leuk. Iedereen deed dat voor zijn eigen land.
017001690160015401510144

We zijn donderdagochtend weer erop uit gegaan. Tijdens alle busreizen wordt er gewoon gewandeld en gedanst in de bus. Muziek hard aan disco lichten aan en dansen. Dat was ook wel een hele ervaring, dat zou in Nederland nooit mogen van de buschauffeur.

0107

We hebben die donderdag eerst een tonijnfabriek bezocht. Oh wat een stank. Maar was wel gaaf. Beetje saai. Iedereen kreeg nog een pen en twee blikjes tonijn dat was wel lief. Na de tonijnfabriek zijn we doorgereden naar Manta. Manta is een plaatsje aan de kust. Er was daar dan ook een groot strand alleen kon je hier niet zwemmen vanwege de stroming. Maar er waren wel een paar winkeltjes en een hoop straatverkopers. Ik heb hier mijn haar laten vlechten heel mooi! Helemaal!!
002600220175

We zijn door gereden naar Montecristy. Hier was een hele grote winkel met allerlei door indianen gemaakte souveniers. Dat was heel leuk. Op straat waren muzikanten en mensen waren aan het dansen op straat. Dat was heel leuk en gezellig.
01770186

s´Avonds hebben we de trip afgesloten in Portoviejo. Het eten was er alleen niet te eten: koude aardappelpuree vieze rijst en een kippepoot. Naja het voor gerecht was lekker een soort hele grote pan de yuka. (In Guayaquil heb je kleine pan de yuka en aan de kust grote.) Het was heel leuk alleen ik was nog zo moe van de dag ervoor en ik was zo koud. Niemand wist dat we tot ‘s avonds laat weg zouden blijven en als je dan een rokje en een hempje aan hebt, is dat toch niet prettig. Maar als ja gaat dansen voel je de kou niet meer.

Vrijdag zijn we weer terug gegaan, het was echt een super leuke trip!!